.
Как освободить город от большегрузного транспорта: в мэрии состоялось расширенное совещание.

Как освободить город от большегрузного транспорта: в мэрии состоялось расширенное совещание.

mlp / 07.07.2020

У Миколаївській міській раді відбулася розширена нарада з питання вантажоперевезень. До участі в заході запросили представників морегосподарського комплексу Миколаєва, патрульної поліції в Миколаївській області, Адміністрації морських портів, ініціативну групу жителів вул. Залізничної, які особливо потерпають від великої кількості вантажівок.

Насамперед, містяни заявили про екологічні проблеми, що мають від діяльності компанії “Bunge” через здійснення перевалки вантажів відкритим способом. “Ви нас щодня вбиваєте, - говорить жителька вул. Залізничної. - Вперше ми перекрили дорогу на нафтобазі в 2013 році, тоді - через проблему з вантажівками. А тепер маємо ще й великі проблеми з екологією”.

Представник компанії запевнив, що “Bunge” працює, не порушуючи українське законодавство, тобто при перевалці вантажів гранична концентрації викидів не перевищувала нормативів. Однак, реагуючи на скарги місцевих жителів, компанія незабаром завершує реалізацію проєкту, що коштував кілька мільйонів гривень та спрямований на покращення аспіраційних систем (пиловидалення) всього конвеєрного шляху.

Мер Олександр Сєнкевич доручив департаменту ЖКГ встановити на будинках на вул. Залізничній два аналізатори повітря для екологічного моніторингу ситуації.

Пропоную наступного тижня вийти на підприємство разом з людьми і подивитися, що там модернізували, - звернувся мер до представника “Bunge”. - Ми подивимося, як все має працювати, і якщо надалі прилеглі вулиці все одно накриватиме пил, отже вам треба вкласти ще кілька мільйонів та все ж навести лад.

Ситуацію з засиллям вантажівок на вулицях міста обговорювали більше години. Представник компанії “ДССК” зазначив, що якісь обмеження проблему не вирішать, адже Миколаїв - це портове промислове місто, і так склалося історично, що великий порт розташований практично в центрі.

Містяни ж зауважили, що протягом останніх десяти років обсяг перевалки вантажів суттєво зріс. “Ми не проти бізнесу, однак створіть нам умови для проживання. Коли ваші автівки стоять у чотири ряди, ми не можемо вийти з подвір’я, не можемо відчинити вікна. Ви знаєте, скільки років ми ходили між “камазами”? Дякую, що минулого року зробили пішохідну доріжку. Запропонуйте щось місту, наведіть лад спільно з владою”, - каже жителька Миколаєва.

Представники стивідорних компаній апелювали, що вони сплачують податки до міського бюджету, тож цим коштом міська влада має вирішувати проблеми.

Директор департаменту економічного розвитку міськради Тетяна Шуліченко поінформувала, що до бюджету Миколаєва в 2019 році від діяльності стивідорних компаній надійшло майже 203 млн грн.

На утримання міста витрачається біля 5 млрд грн. Тож, ці 200 млн грн - крапля в морі, - зазначив мер Миколаєва.

Представник ГО “РозУМ” Едуард Волошинович наголосив, що неконтрольована трансформація Миколаєва з міста корабелів у місто-порт тривала десятиріччями.

Із 3 млн тонн обсяги перевалки вантажів зросли до 36 млн тонн у 2019 році. У 2020 може бути й 40 млн тонн. Проблема в тому, що протягом всіх років у нашому місті не було розроблено концепцію взаємовідносин підприємств морегосподарського комплексу та громади. Шановні стивідори! Ви працюєте на території міста й провадите свою господарську діяльність з метою отримання прибутку. Однак завдаєте величезної шкоди місту та містянам, - зазначив він.

За словами Едуарда Волошиновича, з 200 млн податків до міського бюджету лише 18% можна витратити на ремонт дорожньої інфраструктури. Все інше - це захищені статті (дитсадки, школи, лікарні). Миколаєвець запропонував, насамперед, оперативно вжити заходів, щоб не було того, що зараз відбувається на вулицях міста, а надалі - системно вирішувати проблему. ВІн нагадав, що в 2016 році міський голова підписав розпорядження №325, яким регулюються всі питання, пов’язані з логістикою до портів. Жодна служба, яка контролює ці питання, міському голові напряму не підпорядкована - Укртрансбезпека, поліція, стивідори, порти та ін.

На мою думку, всі служби, вказані у цьому розпорядженні, мають чітко виконувати свою роботу, - зазначив пан Волошинович. - Щодо стратегічного вирішення питання, громадська організація ініціювала науково-практичну конференцію щодо стратегії подальшого розвитку взаємовідносин міста та морегосподарського комплексу.

Підсумовуючи обговорення, Олександр Сєнкевич вказав на невідкладні завдання.

Насамперед, перенести ваговий комплекс далі від міста, щоб вантажівки не накопичувались на під’їзних шляхах. Друге - на найближчий виконком винесемо питання щодо встановлення дорожніх знаків, аби впорядкувати рух вантажівок вулицями міста. Завдання поліції - слідкувати за дотриманням водіями правил дорожнього руху та знаків, що будуть вказувати, на яких вулицях відстоюватись не можна.

Начальник управління патрульної поліції Віталій Данила прокоментував ситуацію, що виникла на околицях міста Миколаєва.

Я за добу сплю лише дві години. Знаєте чому? По 5-7 км стоять затори, родини разом з дітьми їдуть на море. Фури вигнали з міста та почали запускати порційно, вони зупинилися на околицях і заблокували рух. Розвернути фуру я не маю можливості, заходить понад 2 тисячі машин за добу, - каже правоохоронець.

За словами міського голови, проблему не вирішити відстійниками для великогабаритного транспорту.

Проблема в тому, що є дуже короткий час, за який автомобілі мають потрапити до порту. Цей період починається о 10 годині вечора, коли температура повітря спадає, та триває до 7 години ранку. Ось у чому основне питання. Ще одне, чому машини перед містом накопичуються в такій кількості? Знову ж таки, через вагові комплекси. Якщо Адміністрація морських портів України зобов’яже всіх стивідорів встановити на вагах відеокамери, щоб слідкувати за надмірною вагою, ми можемо організувати “центр управління” та отримувати інформацію, до яких портів їдуть перевантажені машини, - запропонував мер. - Місто витрачає величезні кошти, щоби відновити системи водопостачання та каналізації, а фури, що рухаються до порту, просто знищують цю інфраструктуру. Давайте скажемо відверто, якби стивідори не приймали автомобілі з перевантаженням, цей транспорт не їздив би країною. 90% вантажівок з надмірною вагою, бо знають, що ви їх приймете. Це ваша бізнес-модель.

Однак, така ідея особливої підтримки у представників стивідорних компаній не знайшла. За їх словами, кожен має займатися своєю роботою, і в державі існує служба, що повинна контролювати перевантажені машини.

Щодо організації відстійника поза межами міста. Мер повідомив, що міська влада неодноразово зверталася до голови облдержадміністрації з проханням розглянути можливість виділити земельну ділянку на дорозі Н-11 для цих влаштування необхідної інфраструктури. Питання досі не зрушило з місця.

Олександр Сєнкевич поінформував, що наразі ведеться робота з коригування Генерального Плану міста Миколаєва. Передбачено, що в'їзд до міста з боку Баштанського шосе буде організовано вул. Новозаводською, далі шлях пролягатиме між залізничним шляхами та парканом підприємства "Зоря"-"Машпроєкт", проходитиме під Широкобальським мостом та направлятиметься далі, оминаючи житловий сектор. Це коригування вже внесено до документу та буде запропоновано депутатам міськради на затвердження.

- Вже оголошено тендер на будівництво бетонної дороги вулицею Новозаводською від Херсонського шосе до залізничного вокзалу, - каже мер. - Вартість першої ділянки становить 32 млн грн. Ми розраховуємо надалі подати цей проєкт на фінансування з Державного фонду регіонального розвитку, як такого, що дозволить розвиватися громаді Миколаєва. Вважаємо, що це має фінансуватись із держбюджету.

За результатами зустрічі вирішили створити робочу групу, до якої увійдуть як представники міської влади, стивідорних компаній, так і ініціативна група миколаївців.

Источник: Николаевский горсовет

08.03.2023
Зі свя'том весни
26.02.2023
За скільки можна купити квартиру в Одесі
10.02.2023
Суспільство все бачить…
20.01.2023
Підприємці Миколаєва повертають місто до життя.
15.01.2023
Прийняття законопроекта №5655 загрожує Миколаєву.
12.01.2023
Війна пришвидшила дитжиталізацію
08.01.2023
Морегосподарьский комплекс Миколаєва -не працює.
31.12.2022
З Новим Роком
23.02.2022
Бизнесу могут уменьшить налоговую нагрузку: Президент инициирует программу экономического патриотизма.
23.02.2022
Новый собственник жилья не обязан возвращать долги за предыдущего собственника – разъяснение.
| | | | - | | | | | |