НКРЭКУ проинформировала бытовых потребителей природного газа относительно «рекомендованного платежа».
mlp / 28.12.2017
В декабре абоненты «Николаевгаза» получили информационные сообщения с предложением оплатить «рекомендованный платеж».
В связи с многочисленными обращениями бытовых потребителей природного газа относительно указания некоторыми поставщиками природного газа в платежных документах и в личных кабинетах в сети Интернет информации о «рекомендованном платеже» Национальная комиссия, осуществляющая государственное регулирование в сферах энергетики и коммунальных услуг, обращает внимание на следующие аспекты:
• «рекомендован платеж» не является обязательным платежом и не может быть отображен как задолженность за потребленный природный газ;
• неуплата «рекомендованного платежа» не является основанием для принятия мер по прекращению газоснабжения /распределения на объектах бытовых потребителей;
• во избежание спорных ситуаций по объему потребленного природного газа бытовым потребителям необходимо передавать данные о потреблении через личный кабинет в сети Интернет, по телефону, через мобильные приложения и тому подобное.
НКРЭКУ обратилась к лицензиатам по поставке природного газа письмом от 26.12.2017г. № 13293/16.3.2/7-17 за подписью Председателя Д. Вовка. В нем указано: «Згідно з пунктом 10 частини другої статті 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (далі – Закон) встановлено, що індивідуальний споживач зобов'язаний, зокрема, у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги сплачувати пеню в розмірах, установлених законом або договорами про надання житлово-комунальних послуг. Положеннями частини першої статті 26 Закону встановлено, що у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги споживач зобов'язаний сплатити пеню в розмірі, встановленому в договорі, але не вище 0,01 відсотка суми боргу за кожен день прострочення. Загальний розмір сплаченої пені не може перевищувати 100 відсотків загальної суми боргу. Разом з тим вищезазначені норми Закону вводяться в дію з 1 січня 2019 року (пункт 1 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону). Враховуючи вищезазначене, з метою уникнення непорозумінь щодо нарахувань за використаний природний газ та соціальної напруги серед населення, звертаємо увагу ліцензіатів з постачання природного газу на необхідність покращення сервісного обслуговування та удосконалення комунікації із побутовими споживачами. При цьому важливим заходом є поглиблене інформаційне забезпечення побутових споживачів щодо необхідності передачі фактичних показань лічильників газу через особистий кабінет в мережі Інтернет, за телефоном, через мобільні додатки тощо. Реалізація зазначених заходів дозволить у майбутньому зменшити кількість спірних ситуацій при здійсненні нарахувань за послуги з газопостачання».
Инвестор.
|
|