.
Минрегион отреагировал на региональные моратории на введение в действие с 1 июля 2016 тарифов на жилищно-коммунальные услуги.

Минрегион отреагировал на региональные моратории на введение в действие с 1 июля 2016 тарифов на жилищно-коммунальные услуги.

mlp / 19.07.2016

Официальное разъяснение представлено на сайте ведомства.

У зв’язку з прийняттям у окремих регіонах України рішень органів місцевого самоврядування про встановлення мораторію (заборони) на введення в дію з 1 липня 2016 року підвищених цін/тарифів на житлово-комунальні послуги, Мінрегіон вважає за необхідне звернути увагу на положення чинного законодавства у цій сфері та законодавчо визначений розподіл повноважень щодо встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги.

Встановлення тарифів:
Згідно із статтею 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» виконавці/виробники здійснюють розрахунки економічно обґрунтованих витрат на виробництво (надання) житлово-комунальних послуг і подають їх органам, уповноваженим здійснювати встановлення тарифів.
На сьогоднішній день повноваження щодо встановлення тарифів на комунальні послуги, зокрема на теплову енергію, послуги з централізованого опалення та постачання гарячої води, централізоване водопостачання і водовідведення, послуги з централізованого постачання холодної води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) розподілені між Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) та органами місцевого самоврядування.

НКРЕКП встановлює тарифи на комунальні послуги для тих суб’єктів природних монополій та суб’єктів господарювання на суміжних ринках, ліцензування діяльності яких вона здійснює.

У свою чергу для решти суб’єктів господарювання, які не є ліцензіатами НКРЕКП, встановлення тарифів на комунальні послуги здійснюється органами місцевого самоврядування.

При цьому законодавством чітко визначено, що при встановленні цін/тарифів на послуги, які виробляються суб’єктами природних монополій, діяльність яких регулюється національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг, та національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, відповідно до законодавства, повноваження органів місцевого самоврядування поширюються виключно на тариф (складову тарифу), який (яка) не підлягає встановленню цими національними комісіями.
Таким чином рішення про підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги приймається виключно уповноваженими органами в межах наданих їм повноважень.

Застосування тарифів:
Законом України «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що розмір плати за комунальні послуги розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими в установленому порядку.
Рішення НКРЕКП, у тому числі щодо встановлення тарифів, прийняті у межах її повноважень, обов’язкові до виконання суб’єктами природних монополій.
Рішення НКРЕКП можуть бути оскаржені в установленому законодавством порядку.
Крім того, частиною дев’ятою статті 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що спори щодо формування та встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги вирішуються в судовому порядку.

Правомірність рішень:
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

| | | | - | | | | | |