.
Что потребовали городские, поселковые и сельские председатели от Президента, Верховной Рады и Кабинета министров Украины.

Что потребовали городские, поселковые и сельские председатели от Президента, Верховной Рады и Кабинета министров Украины.

mlp / 01.02.2016

Об этом свидетельствует Обращение, которое представлено на сайте АГУ.

ЗВЕРНЕННЯ
Асоціації міст України до Президента України до Верховної Ради України до Кабінету Міністрів України.

Ми, 208 міських, селищних, сільських голови, обговоривши нагальні проблеми місцевого самоврядування під час Загальних зборів уповноважених пред ставників органів місцевого самоврядування – членів Асоціації міст України, звертаємося до органів державної влади України з проханням вирішити наступні найбільш назрілі питання:

1. Прискорити прийняття змін до Конституції України, які забезпечать правову основу для схвалення низки законодавчих актів, необхідних для реалізації реформи місцевого самоврядування і територіальної організації влади.

2. Терміново внести зміни до Закону України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» , якими:
- передбачити в статті 27, що фінансування видатків на підготовку робітничих кадрів у професійно-технічних закладах та інших навчальних закладах, розташованих у містах обласного значення здійснюється лише у разі згоди відповідних міських рад та після
передачі з державної у комунальну власність майна цих закладів, проведення всіх необхідних заходів щодо їх юридичного підпорядкування. У разі відсутності згоди міських рад, фінансування цих видатків з дійснюється з обласних бюджетів. Оскільки у 2014 році змінами до Бюджетного кодексу обласним бюджетам було передано 10% податку на прибуток підприємств саме для фінансування видатків на підготовку робітничих кадрів у професійно-технічних закладах;
- у додатку No7 передбачити для місцевих бюджетів окрему субвенцію на надання пільг з послуг зв'язку, інших передбачених законодавством пільг (крім пільг на одержання ліків, зубопротезування, оплату електроенергії, природного і скрапленого газу на побутові потреби, твердого та рідкого пічного побутового палива, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот), і на компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян.
Для збереження балансу Державного бюджету пропонуємо спрямувати на фінансування вищезазначеної субвенції кошти в обсязі 1,940 млрд. грн., які наразі передбачені в додатку No7 для здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій;
- вилучити пункт четвертий Прикінцевих положень, який містить доручення Уряду підготувати пропозиції про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо перерозподілу між місцевими бюджетами акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі нафтопродуктів, скрапленого газу, речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, палива моторного альтернативного.
Таким чином, залишити чинну систему зарахування місцевого акцизу до бюджетів міст, селищ, сіл, об’єднаних територіальних громад;
- виділити 6,9 млрд. грн. субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості, що утворилася у 2015 році, з різниці в тарифах на теплову енергію, опалення та постачання гарячої води, послуги з централізованого водопостачання, водовідведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або іншим підприємствам централізованого питного водопостачання та водовідведення, які надають населенню послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, яка виникла у зв’язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії та послуг з централізованого водопостачання, водовідведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи місцевого самоврядування. Не допустити виникнення такої заборгованості за опалювальний сезон 2016-2017 років;
- забезпечити належне фінансування з державного бюджету потреб медичних закладів для проведення заходів з вакцинації, в першу чергу щодо закупівлі необхідних препаратів.

3. Внести зміни до Бюджетного кодексу України, якими передбачити:
- фінансування видатків на підготовку робітничих кадрів у професійно-технічних закладах та інших навчальних закладах здійснюється за рахунок коштів Державного та обласних бюджетів;
- можливість фінансування видатків на підготовку робітничих кадрів у професійно-технічних закладах та інших навчальних закладах, розташованих у містах обласного значення виключно у разі наявності згоди відповідних міських рад;
- зарахування сплати екологічного податку до загальних фондів місцевих бюджетів.

4. Передбачити повне забезпечення коштами на фінансування делегованих державою місцевому самоврядуванню повноважень шляхом спрямування до бюджетів місцевого самоврядування 100% податку на доходи фізичних осіб, що сплачується (перераховується) згідно з Податковим кодексом України на відповідній території.

5. Вжити заходів, щодо скасування постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 28.12.2015 No3141 «Про внесення змін до Порядку диференціювання за годинами доби тарифів на електроенергію, яка використовується для зовнішнього освітлення населених пунктів,
затвердженого постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України, від 22 жовтня 2004 року №1030», якою підвищено більше ніж вдвічі ціни на електроенергію для зовнішнього освітлення населених пунктів.

6. Забезпечити ухвалення в першочерговому порядку законопроектів:
- «Про муніципальну варту» (реєстр. No 2890 від 18.05.2015), що забезпечить контроль виконання рішень органів місцевого самоврядування на території їхньої юрисдикції, профілактику правопорушень, виконання окремих адміністративних стягнень, охорону майна, що перебуває у комунальній власності;
- «Про віднесення земель державної власності за межами населених пунктів до комунальної власності об'єднаних територіальних громад» (реєстр. №3510 від 24.11.2015), що забезпечить підтримку об’єднаних територіальних громад шляхом передачі частини земель державної власності за межами населених пунктів у комунальну власність.

7. Збільшити обсяг субвенції на надання пільг і субсидій грошовими коштами з метою погашення заборгованості за 2015 рік перед комунальними підприємствами, які обслуговують житло та забезпечують вивезення твердих побутових відходів, а в подальшому протягом 2016 року забезпечити своєчасне відшкодування в повному обсязі грошовими коштами цієї субвенції.

8. Встановити мораторій на нарахування та стягнення неустойки (пені, штрафу) та інших фінансових санкцій енергопостачальними компаніями у разі несвоєчасного здійснення платежів за використаний природний газ та послуги з його транспортування та електричну енергію суб’єктами господарювання, для яких тариф на теплову енергію для населення та послуги з централізованого водопостачання та водовідведення було встановлено нижче економічно обґрунтованої собівартості.

9. Забезпечити належне виконання районними радами вимог пункту 20 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України щодо належного фінансування закладів соціально-культурної сфери в містах районного значення.

10. Внести зміни до законодавства, якими надати право органам місцевого самоврядування здійснювати перепрофілювання та оптимізацію закладів професійно-технічної освіти, самостійно формування замовлення на підготовку робітничих кадрів в залежності від потреб комунального господарства.

11. Забезпечити формування субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансування заходів соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження, за рахунок збору сплаченого ДП «НАЕК «Енергоатом» в повному обсязі.

12. Внести зміни до законодавства, якими передбачити сплату податку на доходи з фізичних осіб до бюджетів за місцем ведення господарської діяльності, а не за місцем реєстрації суб’єкта господарювання.

13. Забезпечити прямий зв'язок між соціальними пільгами та джерелами і механізмом відшкодування їх вартості надавачам, перехід до адресності надання всіх видів пільгових послуг з упорядкуванням переліків їх одержувачів і встановлення економічно та соціально обґрунтованих нормативів споживання відповідних послуг.

14. Передати землі оборони, що не використовуються за цільовим призначенням, до земель комунальної власності відповідних територіальних громад з метою забезпечення учасників антитерористичної операції земельними ділянками відповідно до чинного законодавства.

Асоціація міст України висловлює готовність співпрацювати з органами державної влади у вирішенні проблемних питань реалізації реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні, надаючи пропозиції та експертну допомогу.

Прийнято на Загальних зборах (Конференції) уповноважених представників органів місцевого самоврядування – членів Асоціації міст України.

23 січня 2015 року, м. Київ.

| | | | - | | | | | |