.
Заседание коллегии Николаевской облгосадминистрации.

Заседание коллегии Николаевской облгосадминистрации.

mlp / 20.11.2012

20 ноября состоялось заседание коллегии Николаевской облгосадминистрации при участии главы облгосадминистрации Николая Круглова, первого заместителя председателя областного совета Владимира Пащенко, заместителей председателя облгосадминистрации, глав райгосадминистраций, районных советов, городских голов (городов областного значения).

Учасники заходу гучними оплесками привітали тих, чию багаторічну сумлінну працю, професіоналізм, активну громадську діяльність було відзначено на державному рівні.

За тим присутні перейшли до розгляду питань порядку денного:
- цілі та завдання сектора Державної інспекції України з питань контролю за цінами у Миколаївській області (доповідач Людмила Коваль, завідувач сектора Державної інспекції України з питань контролю за цінами у Миколаївській області);
- стан і тенденції соціально-економічного розвитку Миколаївської області у січні-вересні 2012 року (доповідач Михайло Тульський, в.о. начальника головного управління економіки облдержадміністрації);
- заходи, що вживаються місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування щодо дотримання вимог діючого законодавства по забезпеченню виплати заробітної плати у розмірі не нижче мінімальної (доповідач Ольга Сивопляс, начальник головного управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації);
- розгляд проекту обласної Програми інформатизації Миколаївської області на 2013-2015 роки (доповідач Євген Богаченко, завідувач сектора комп’ютерного забезпечення апарату облдержадміністрації);
- про фінансування робіт з нормативної грошової оцінки земель;
- про підключення загальноосвітніх шкіл Миколаївської області до мережіInternet.

Під час розгляду головних питань порядку денного голова облдержадміністрації Микола Круглов акцентував увагу учасників засідання на проблемах, які потребують термінових дій, а саме…
З наступного року набуває чинності новий законодавчий механізм щодо землевідведення і землекористування, між тим більшість сільських районів не зробило нормативно-грошову переоцінку землі, не оптимізувало використання земель державного резерву, а відтак, втрачає суттєві надходження до місцевих бюджетів і можливість
збалансувати доходи з видатками.

Морегосподарський комплекс - це, зрозуміло, ключовий напрямок розвитку нашого регіону і свідоцтво того, що ми навчились використовувати наші географічно-економічні переваги. Відтак оптимізація транспортної інфраструктури, будівництво і ремонт автодоріг, введення нових колій залізниці триватимуть. Але при цьому аграрні райони також мають використовувати наявні переваги, а не чекати, коли усі їхні поточні потреби будуть профінансовані через обласний бюджет за рахунок надходжень від того ж морегосподарського комплексу.

Наразі ж в більшості районів навіть не має овочесховищ, хоча Уряд своєю постановою надав можливості створювати за рахунок Фонду зайнятості нові робочі місця, а вільних приміщень, які знаходяться у комунальній власності, і придатні для переобладнання під овочесховища, у кожному районі достатньо.
Також неприпустимою є ситуація, коли значна частина зібраного врожаю зернових вивозиться «з-під комбайнів» за межі області, а ті самі райони, в яких його зібрано, забезпечують потреби власного населення у хлібопродуктах лише на третину.

Отже голова облдержадміністрації зажадав від керівників районів негайно проаналізувати усі наявні можливості щодо оптимізації використання власних резервів, а також підтримувати стабільний діалог з сільськими головами для детенізації праці на селі, а відтак, появи ще одного джерела фінансування власних потреб громад.

Не оминув увагою М.Круглов також такий фактор, як соціальна відповідальність бізнесу.
В області є достатньо великих і середніх підприємств, які укладають з владою угоди про соціальне партнерство, виділяють відповідні кошти на розвиток регіону, у якому ведуть економічну діяльність. На цьому тлі досить дивно спостерігати, як найпотужніші зернотрейдери, які використовують місцеві ресурси і транспортні мережі,- внаслідок чого ті ж автошляхи потребують додаткового ремонту,- при цьому ухиляються від укладання регіональних контрактів на продаж зерна за фіксованою ціною задля забезпечення утримання цінової ситуації в сегменті так званих соціальних сортів хліба.

«Ми усі - і керівники, і бізнесмени, і фермери, і журналісти – живемо у цьому регіоні. Ми – громада, а відтак кожен має робити свій внесок у забезпечення інтересів цієї громади, - тобто, не приховувати власні доходи, не займати пасивну позицію і не уникати відповідальності», - додав Микола Круглов.

Людмила Коваль поінформувала про сектор Державної інспекції України з питань контролю за цінами, утворений відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України, що є територіальним органом Держінспекції, головне завдання якого - здійснення моніторингу цін (тарифів) на соціально значущі товари, послуги. Вона нагадала: поточного року прийнятий і набув чиннос¬ті Закон України «Про ціни й ціноутворення», який ви¬значає основні засади ціно¬вої політики та регулює відносини, що виникають у процесі формування, встановлення та застосу¬вання цін, а також здій¬снення державного контролю та спостереження у сфе¬рі ціноутворення.

Михайло Тульський відмітив стійку тенденцію у Миколаївській області до зростання обсягів реалізації промислової продукції. Це свідчить про наявність потенціалу щодо подальшого розвитку господарського комплексу регіону. Промислова продукція товаровиробників області є привабливою та конкурентоспроможною на вітчизняному та світовому ринках товарів. Майже 40,0% – реалізується на експорт.

Облдержадміністрацією повністю реалізовані делеговані повноваження щодо регулювання цін на соціально значущі продовольчі товари. З метою недопущення необґрунтованого підвищення цін діють розпорядження голови облдержадміністрації щодо встановлення граничного рівня рентабельності при виробництві хліба та борошна, за надання в оренду торгових приміщень (площ), устаткування у торговельних об’єктах, на ринках; граничних торговельних надбавок (націнок) на продукцію громадського харчування, що реалізується в навчальних закладах; на основні групи продовольчих товарів; регулювання оптово-відпускних цін на основні продовольчі товари шляхом декларування їх змін.

З метою підтримки місцевих виробників продовольчої продукції, зменшення посередників, забезпечення населення сільськогосподарською продукцією за доступною ціною в містах та райцентрах області на постійній основі працюють ярмарки.

З метою утримання стабільної цінової ситуації на ринку хліба та хлібобулочних виробів, що користуються найвищим споживчим попитом, на 2012-2013 маркетинговий рік прийнято розпорядження голови облдержадміністрації «Про формування регіональних ресурсів продовольчого зерна». В серпні цього року укладено договір про співпрацю та взаємодію між Миколаївською обласною державною адміністрацією, виконавчим комітетом Миколаївської міської ради і товариством з обмеженою відповідальністю «Миколаївський хлібзавод № 1», приватним акціонерним товариством «Засільське хлібоприймальне підприємство». За станом на 01.10.2012 загальний обсяг сформованого регіонального запасу продовольчого зерна становить 17,84 тис тонн.

З метою недопущення безпідставного зростання цін на плодоовочеву продукцію в осінньо-зимовий період, безперебійної поставки її в торговельну мережу та бюджетні установи в містах і районах області проводиться відповідна робота. На сьогодні в області є в наявності 6 картоплесховищ на 5,3 тис.тонн, 21 овочесховище на 38,7 тис. тонн, 8 плодосховищ на 12,0 тис. тонн. Поточного року кількість плодосховищ збільшилося на 1 одиницю (ємність 1,0 тис. тонн).

Завдяки вжитим заходам та відповідно даних моніторингових спостережень, які проводяться органами статистики двічі на тиждень, за станом на 06.11.2012 в області середні рівні роздрібних цін нижче або на рівні середніх по Україні (на хліб з борошна першого ґатунку, яловичину, сало, макаронні вироби, ковбасні вироби, молоко, сметану, масло вершкове, цукор, олію, яйця, картоплю, капусту, моркву, буряк, цибулю).

Ольга Сивопляс окреслила ситуацію щодо дотримання в області вимог діючого законодавства по забезпеченню виплати заробітної плати у розмірі не нижче мінімальної. З початку 2012 рокубуло проведено більше п’яти тисяч обстежень діючих підприємствобластіщодо дотримання мінімальних державнихгарантій в оплаті праці– така робота в містах і районах носить систематичний характер. Начальник головного управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації відзначила, що найбільш дієвим засобом контролю за дотриманням державних мінімальних гарантій у сфері оплати праці є безпосередній вихід на підприємство з метою перевірки розміру фактично нарахованої заробітної плати, визначення відпрацьованого часу працівниками.

Найбільш характерними порушеннями чинного законодавства в сфері оплати праці, які виявлено органами праці та соціального захисту населення під час проведення перевірок є наступні:
- відсутність на підприємствах диференціації розмірів заробітної плати в залежності від складності робіт та кваліфікації працівників (порушення ст. 96 Кодексу законів про працю України);
- недотримання вимог норм і гарантій, передбачених законодавством, генеральною та галузевими (регіональними) угодами при встановленні розмірів тарифних ставок (окладів) і відрядних розцінок робітникам, посадових окладів службовцям, а також надбавок, доплат, премій і винагород (ст. 97 КЗпП);
- з початку 2012 року на 74 підприємствах виявлено порушення чинного законодавства щодо оплати роботи в понадурочний час, в святкові та неробочі дні, в нічний час;
- не проведення працівникам індексації заробітної плати (порушення ст. 95 Кодексу законів про працю України).

З метою легалізації зайнятості та заробітної плати в області забезпечувалася робота відповідних районних і міських робочих груп, до складу яких увійшли фахівці податкової служби, управлінь Пенсійного фонду, територіальної державної інспекції з питань праці, УМВС, управлінь праці та соціального захисту населення, галузевих управлінь райдержадміністрацій, виконкомів міських (міст обласного значення) рад, районних центрів зайнятості та інших структур.

В цілому по області з початку 2012 року відбулися позитивні зрушення в частині використання робочої сили на виробництві, зокрема завдяки зниженню обсягів неповної зайнятості. За результатами перевірок керівникам суб’єктів господарювання надавалися відповідні рекомендації щодо дотримання чинного законодавства та забезпечувалось усунення виявлених порушень.

З метою вжиття заходів відповідно до повноважень до прокуратури направлено матеріали по 149 суб’єктах господарювання щодо нелегальної зайнятості 1175 осіб (суб’єктами господарювання порушення були усунені).
З метою посилення інформаційно-роз'яснювальної роботи звітного періоду проведено більше ста семінарів щодо легалізації зайнятості і заробітної плати для керівників підприємств, установ, організацій і фізичних осіб-підприємців, у т.ч. на територіях сільських, селищних рад.

За результатами розгляду питань, внесених до порядку денного, надані відповідні протокольні доручення.

Прес-служба Миколаївської ОДА.

| | | | - | | | | | |