.
Кто же виноват в уничтожении николаевских судостроительных заводов?

Кто же виноват в уничтожении николаевских судостроительных заводов?

mlp / 01.12.2010

Николаевские Интернет - издания представили интервью народного депутата Забзалюка журналисту «Объективной газеты» О. Шкоде в котором Роман Емельянович заявил: «Когда мы говорим, что судостроение в г. Николаеве умирает, - это как раз непосредственная вина представителей Партии регионов. Вспомним хотя бы Анатолия Кинаха, который сегодня находится в рядах этой партии. Он приложил немало усилий для того, чтобы 61-й завод стал практически банкротом (сегодня он де-факто уже не сможет работать как индустриальный гигант), это и Черноморский судостроительный завод, который продан в частные руки олигарху Новинскому, что стало возможно с подачи и нынешнего губернатора господина Круглова (ПР), и того же Анатолия Кинаха...».

В ответ пресс-служба Николаевской облгосадминистрации сделала ЗАЯВЛЕНИЕ:

"Низка миколаївських ЗМІ поширила заяви народного депутата України, керівника Миколаївської обласної організації ВО «Батьківщина» Романа Забзалюка про те, що начебто Партія регіонів «паралізувала економічний потенціал Миколаївщини у сфері суднобудування», при цьому окремі представники цієї партії, зокрема, чинний голова облдержадміністрації Микола Круглов, «розвалювали миколаївське суднобудування протягом усього періоду незалежності нашої держави».
Прес-служба Миколаївської облдержадміністрації має нагадати усім представникам ЗМІ, їхнім читачам, а також обласній організації ВО «Батьківщина» і народному депутату України Р.Забзалюку особисто реальні факти, які мали місце протягом останніх років.
По-перше, під час попереднього головування М. Круглова в Миколаївській облдержадміністрації (1995-1999 р.р.) йому довелось особисто втручатись у ситуацію на миколаївських суднобудівних заводах, які почали входити у кризу ще наприкінці 1994 року. Саме завдяки зусиллям голови ОДА було зупинено процеси банкрутства суднобудівних заводів, відновлено дію контрактів ДП «Суднобудівний завод ім. 61 комунара» з іноземним замовником, а також отримано дозвіл Уряду на залишення коштів від продажу та додаткового утримання ТАКР «Варяг» на ДАХК «ЧСЗ».
1998 року М. Круглову вдалось подолати спротив деяких урядових чиновників (майбутніх героїв «помаранчевого» Майдану) і «пролобіювати» ухвалення Закону України «Про СЕЗ «Миколаїв», розробником якого він був.
Першим інвестиційним проектом, зареєстрованим у СЕЗ «Миколаїв», був проект «Дамен шипярдс», відомої європейської компанії, яка навіть припинила роботу власної верфі у Нідерландах та перенесла виробництво до заводу «Океан», де СЕЗ утворювала більш вигідні умови економічної діяльності.
2005 року зусиллями Юлії Тимошенко, тодішнього Прем’єр-міністра України і діючого лідера ВО «Батьківщина», яку Р.Забзалюк представляє на Миколаївщині, дію Закону «Про СЕЗ «Миколаїв» було зупинено через Закон України «Про Державний бюджет України на 2005 рік».
Саме після цього стратегічний інвестор пішов з ВАТ «Океан». Протягом кількох років «майданної демократії» було майже знищено ДАХК «ЧСЗ» та ДП «Суднобудівний завод ім. 61 комунара». До речі, генеральним директором останнього в той час був активний член «БЮТ», депутат від цього блоку В. Агафонов.
На світовому ринку суднобудування саме в ці роки спостерігався справжній бум на новобуди, оскільки проводилось оновлення флотів багатьох держав. Такі сприятливі умови, що спостерігаються один раз на кілька років, дозволили навіть такому «новачку», як В’єтнам, посісти 5-ту позицію у світовому рейтингу суднобудівних держав.
Суднобудівні заводи України так і залишились із «зірочкою на небі», яку пообіцяла миколаївським суднобудівникам Юлія Тимошенко.
Сьогодні доводиться починати спочатку.
Прес-служба ОДА регулярно інформує громадськість про ті заходи, яких вживає голова облдержадміністрації М. Круглов для розв’язання складної ситуації у суднобудуванні, - починаючи від переговорів на урядовому рівні щодо оптимізації пільгового механізму для суднобудівного виробництва у Податковому кодексі, - і завершуючи заходами, направленими на погашення заборгованості із заробітної плати. Втім, ми не маємо інформації про внесок у вирішення цих питань з боку народного депутата України Р.Забзалюка.

Стосовно ж заяв щодо приватизації ДП НВГК «Зоря-Машпроект», яка начебто готується з метою його «знищення російськими олігархами як конкурента», маємо проінформувати громадськість і Р.Забзалюка особисто, що у порівнянні з кризовим 2008 роком обсяги реалізації продукції на даному підприємстві зросли з приблизно 800 млн. грн. до 2,6 млрд. грн., там встановлено новітнє обладнання, проводиться перепідготовка кадрів. Більше того, - зараз підприємство має в активі новий турбогенератор, аналогічний якому так і не змогли випустити російські конкуренти.
Тож перш, ніж робити гучні заяви, треба було б проаналізувати наявну інформацію. Для цього народному депутату Забзалюку треба було б хоча б один раз за всі роки роботи побувати на цьому підприємстві і на власні очі побачити реальну картину роботи підприємства, а не «висмоктувати з пальця» нісенітниці".

| | | | - | | | | | |