Права и обязанности Государственной архитектурно-строительной инспекции Украины.
mlp / 20.10.2006
ПОЛОЖЕННЯ про Державну архітектурно-будівельну інспекцію.
1. Державна архітектурно-будівельна інспекція (Держархбудінспекція) є урядовим органом державного управління, що діє у складі Мінбуду і йому підпорядковується. 2. Держархбудінспекція у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, цим Положенням та наказами Мінбуду.
3. Основними завданнями Держархбудінспекції є: участь у формуванні та реалізації державної політики у сфері архітектури та будівництва; здійснення державного нагляду і контролю у сфері архітектури та будівництва (далі — архітектурно-будівельний контроль).
4. Держархбудінспекція відповідно до покладених на неї завдань: 1) розробляє і подає на розгляд Міністра будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства: пропозиції щодо формування державної політики у сфері архітектури та будівництва, вдосконалення законодавства з питань здійснення архітектурно-будівельного контролю; проекти нормативно-правових актів з питань здійснення архітектурно-будівельного контролю; 2) організовує та забезпечує виконання нормативно-правових актів з питань, що належать до її компетенції; 3) розробляє та затверджує організаційно-методичні документи з питань здійснення архітектурно-будівельного контролю, інших питань, що належать до її компетенції, організовує та забезпечує їх виконання; 4) здійснює методичне та нормативне забезпечення діяльності інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю у складі органів містобудування і архітектури в Автономній Республіці Крим, областях, pайонах, мм. Києві та Севастополі, містах обласного підпорядкування; 5) видає в установленому порядку дозвіл на виконання робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єктів (далі — будівельні роботи), реєструє об’єкти, на яких виконуються такі роботи (далі — об’єкти будівництва); 6) бере участь в роботі комісій з прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, а також у розслідуванні причин аварій на будівництві; 7) проводить перевірку: відповідності виконання будівельних робіт, будівельних матеріалів, виробів і конструкцій вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічним умовам, затвердженим проектним рішенням; своєчасності та якості проведення передбачених нормативно-технічною і проектною документацією зйомок, замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт, паспортів, сертифікатів та іншої документації; наявності у виконавця будівельних робіт у передбачених законодавством випадках сертифікатів на будівельні матеріали, вироби і конструкції; додержання встановленого порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів; 8) розглядає питання про правопорушення у сфері містобудування з прийняттям відповідних рішень; 9) здійснює методичне забезпечення діяльності служб контролю будівельних організацій і підприємств, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції; 10) проводить аналіз та узагальнення результатів контролю за якістю виконаних будівельних робіт, будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, розробляє та подає відповідним органам пропозиції щодо вдосконалення державних стандартів, будівельних норм і правил; 11) здійснює у передбачених законодавством випадках контроль за дотриманням сторонами зобов’язань за договором підряду на виконання будівельних робіт, проводить аналіз і узагальнення результатів контролю та інформує про них Мінбуд; 12) забезпечує вивчення і впровадження у практику досягнень вітчизняної та зарубіжної науки і техніки з питань архітектурно-будівельного контролю; 13) провадить інформаційну діяльність, забезпечує висвітлення актуальних проблем архітектурно-будівельного контролю в засобах масової інформації; 14) бере участь в організації навчання, підвищення кваліфікації, підготовки та перепідготовки фахівців, що здійснюють архітектурно-будівельний контроль; 15) вживає заходів до налагодження зв’язків з відповідними органами іноземних держав, забезпечує вивчення їх досвіду для врахування у процесі вдосконалення державних стандартів, будівельних норм і правил; 16) здійснює відповідно до законодавства міжнародне співробітництво з питань, що належать до її компетенції.
5. Держархбудінспекція має право: 1) в установлених законодавством випадках проводити перевірку об’єктів будівництва і підприємств, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, незалежно від форми власності щодо додержання вимог законодавства з питань, що належать до її компетенції; 2) одержувати в установленому законодавством порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на неї завдань; 3) скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до її компетенції; 4) залучати спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до її компетенції; 5) давати у межах своїх повноважень замовникам, проектним і будівельним організаціям, підприємствам, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, обов’язкові для виконання приписи щодо усунення фактів порушення вимог законодавства, державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов, затверджених проектних рішень, місцевих правил забудови населених пунктів; вносити замовникам пропозиції щодо припинення фінансування об’єктів будівництва на період до усунення виявлених у результаті здійснення архітектурно-будівельного контролю недоліків; 6) залучати незалежних експертів і спеціалізовані організації для проведення перевірок і підготовки висновків з питань, що належать до їх компетенції; 7) вимагати у випадках, визначених законодавством, від замовників, підрядників, підприємств, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, вибіркового розкриття окремих конструктивних елементів будинків і споруд, проведення зйомок і замірів, додаткових лабораторних та інших випробувань будівельних матеріалів, виробів і конструкцій; 8) одержувати від замовників, проектних та будівельних організацій і підприємств, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, нормативно-технічну, проектну та іншу документацію, необхідну для виконання покладених на них функцій; 9) зупиняти будівельні роботи, що не відповідають вимогам законодавства, державних стандартів, норм і правил, технічним умовам, затвердженим проектним рішенням, місцевим правилам забудови населених пунктів або проводяться без дозволу на їх виконання, а також виробництво і застосування в будівництві будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, виготовлених з порушенням вимог державних стандартів; одержувати від замовників, проектних та будівельних організацій і підприємств, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, письмові пояснення щодо причини допущення порушень; 10) вносити органам ліцензування пропозиції щодо анулювання в суб’єктів господарювання, які допускають порушення вимог законодавства, державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов, затверджених проектних рішень, місцевих правил забудови населених пунктів, ліцензії на право провадження певних видів господарської діяльності у будівництві; 11) одержувати від замовників, будівельних організацій і підприємств, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, а також органів державної статистики дані про введення в дію основних фондів, реалізацію готової продукції; 12) повідомляти органи державної статистики про факти порушення встановленого порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, а також про реалізацію будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що не відповідають вимогам державних стандартів; 13) скасовувати рішення, прийняті інспекціями з порушенням норм законодавства; 14) складати протоколи про правопорушення у сфері містобудування і накладати штрафи відповідно до законодавства; 15) передавати до органів прокуратури, органів дізнання і досудового слідства акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки злочину. Працівники Держархбудінспекції мають право безперешкодного доступу до об’єктів будівництва і підприємств, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, незалежно від форми власності.
6. Держархбудінспекція у своїй діяльності взаємодіє з іншими органами виконавчої влади, що здійснюють контроль за додержанням природоохоронних, санітарно-гігієнічних, протипожежних, охорони праці та інших вимог, передбачених законодавством.
7 Держархбудінспекція видає у межах своїх повноважень накази організаційно-розпорядчого характеру з питань, що належать до її компетенції, та контролює їх виконання.
8. Держархбудінспекцію очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Міністра будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства. Начальник Держархбудінспекції є членом колегії Мінбуду.
9. Начальник Держархбудінспекції має двох заступників, у тому числі одного першого, які призначаються на посаду і звільняються з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Міністра будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства, погодженим з начальником Держархбудінспекції.
10. Начальник Держархбудінспекції: 1) здійснює керівництво діяльністю Держархбудінспекції, несе персональну відповідальність перед Кабінетом Міністрів України і Міністром будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства за виконання покладених на неї завдань; 2) призначає на посаду і звільняє з посади керівників структурних підрозділів та інших працівників Держархбудінспекції, крім своїх заступників; 3) розподіляє обов’язки між заступниками, керівниками структурних підрозділів Держархбудінспекції; 4) притягає до дисциплінарної відповідальності керівників структурних підрозділів та інших працівників Держархбудінспекції, крім своїх заступників; 5) підписує накази Держархбудінспекції, організовує перевірку їх виконання; 6) затверджує положення про структурні підрозділи Держархбудінспекції; 7) здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та цим Положенням.
11. Для узгодженого вирішення питань, що належать до компетенції Держархбудінспекції, обговорення найважливіших напрямів її діяльності в інспекції може утворюватися колегія у складі начальника (голова колегії), його заступників, керівників структурних підрозділів. Персональний склад колегії та положення про неї затверджуються Міністром будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства. Рішення колегії проводяться в життя наказами Держархбудінспекції.
12. Граничну чисельність працівників Держархбудінспекції в межах граничної чисельності працівників Мінбуду, визначеної Кабінетом Міністрів України, затверджує за поданням її начальника Міністр будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства.
13. Структуру Держархбудінспекції затверджує її начальник за погодженням з Міністром будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства.
14. Штатний розпис і кошторис Держархбудінспекції затверджує її начальник за погодженням з Міністром будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства і Мінфіном.
15. Держархбудінспекція фінансується за рахунок державного бюджету у межах коштів, передбачених на утримання Мінбуду.
16. Умови оплати праці працівників Держархбудінспекції визначаються Кабінетом Міністрів України.
17. Держархбудінспекція є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.
|
|