.
Права и обязанности Государственной архитектурно-строительной инспекции Украины.

Права и обязанности Государственной архитектурно-строительной инспекции Украины.

mlp / 20.10.2006

ПОЛОЖЕННЯ
про Державну архітектурно-будівельну інспекцію.

1. Державна архітектурно-будівельна інспекція (Держархбудінспекція) є урядовим органом державного управління, що діє у складі Мінбуду і йому підпорядковується.
2. Держархбудінспекція у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, цим Положенням та наказами Мінбуду.

3. Основними завданнями Держархбудінспекції є:
участь у формуванні та реалізації державної політики у сфері архітектури та будівництва;
здійснення державного нагляду і контролю у сфері архітектури та будівництва (далі — архітектурно-будівельний контроль).

4. Держархбудінспекція відповідно до покладених на неї завдань:
1) розробляє і подає на розгляд Міністра будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства:
пропозиції щодо формування державної політики у сфері архітектури та будівництва, вдосконалення законодавства з питань здійснення архітектурно-будівельного контролю;
проекти нормативно-правових актів з питань здійснення архітектурно-будівельного контролю;
2) організовує та забезпечує виконання нормативно-правових актів з питань, що належать до її компетенції;
3) розробляє та затверджує організаційно-методичні документи з питань здійснення архітектурно-будівельного контролю, інших питань, що належать до її компетенції, організовує та забезпечує їх виконання;
4) здійснює методичне та нормативне забезпечення діяльності інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю у складі органів містобудування і архітектури в Автономній Республіці Крим, областях, pайонах, мм. Києві та Севастополі, містах обласного підпорядкування;
5) видає в установленому порядку дозвіл на виконання робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єктів (далі — будівельні роботи), реєструє об’єкти, на яких виконуються такі роботи (далі — об’єкти будівництва);
6) бере участь в роботі комісій з прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, а також у розслідуванні причин аварій на будівництві;
7) проводить перевірку:
відповідності виконання будівельних робіт, будівельних матеріалів, виробів і конструкцій вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил, технічним умовам, затвердженим проектним рішенням;
своєчасності та якості проведення передбачених нормативно-технічною і проектною документацією зйомок, замірів, випробувань, а також ведення журналів робіт, паспортів, сертифікатів та іншої документації;
наявності у виконавця будівельних робіт у передбачених законодавством випадках сертифікатів на будівельні матеріали, вироби і конструкції;
додержання встановленого порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів;
8) розглядає питання про правопорушення у сфері містобудування з прийняттям відповідних рішень;
9) здійснює методичне забезпечення діяльності служб контролю будівельних організацій і підприємств, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції;
10) проводить аналіз та узагальнення результатів контролю за якістю виконаних будівельних робіт, будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, розробляє та подає відповідним органам пропозиції щодо вдосконалення державних стандартів, будівельних норм і правил;
11) здійснює у передбачених законодавством випадках контроль за дотриманням сторонами зобов’язань за договором підряду на виконання будівельних робіт, проводить аналіз і узагальнення результатів контролю та інформує про них Мінбуд;
12) забезпечує вивчення і впровадження у практику досягнень вітчизняної та зарубіжної науки і техніки з питань архітектурно-будівельного контролю;
13) провадить інформаційну діяльність, забезпечує висвітлення актуальних проблем архітектурно-будівельного контролю в засобах масової інформації;
14) бере участь в організації навчання, підвищення кваліфікації, підготовки та перепідготовки фахівців, що здійснюють архітектурно-будівельний контроль;
15) вживає заходів до налагодження зв’язків з відповідними органами іноземних держав, забезпечує вивчення їх досвіду для врахування у процесі вдосконалення державних стандартів, будівельних норм і правил;
16) здійснює відповідно до законодавства міжнародне співробітництво з питань, що належать до її компетенції.

5. Держархбудінспекція має право:
1) в установлених законодавством випадках проводити перевірку об’єктів будівництва і підприємств, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, незалежно від форми власності щодо додержання вимог законодавства з питань, що належать до її компетенції;
2) одержувати в установленому законодавством порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на неї завдань;
3) скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до її компетенції;
4) залучати спеціалістів органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до її компетенції;
5) давати у межах своїх повноважень замовникам, проектним і будівельним організаціям, підприємствам, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, обов’язкові для виконання приписи щодо усунення фактів порушення вимог законодавства, державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов, затверджених проектних рішень, місцевих правил забудови населених пунктів; вносити замовникам пропозиції щодо припинення фінансування об’єктів будівництва на період до усунення виявлених у результаті здійснення архітектурно-будівельного контролю недоліків;
6) залучати незалежних експертів і спеціалізовані організації для проведення перевірок і підготовки висновків з питань, що належать до їх компетенції;
7) вимагати у випадках, визначених законодавством, від замовників, підрядників, підприємств, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, вибіркового розкриття окремих конструктивних елементів будинків і споруд, проведення зйомок і замірів, додаткових лабораторних та інших випробувань будівельних матеріалів, виробів і конструкцій;
8) одержувати від замовників, проектних та будівельних організацій і підприємств, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, нормативно-технічну, проектну та іншу документацію, необхідну для виконання покладених на них функцій;
9) зупиняти будівельні роботи, що не відповідають вимогам законодавства, державних стандартів, норм і правил, технічним умовам, затвердженим проектним рішенням, місцевим правилам забудови населених пунктів або проводяться без дозволу на їх виконання, а також виробництво і застосування в будівництві будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, виготовлених з порушенням вимог державних стандартів; одержувати від замовників, проектних та будівельних організацій і підприємств, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, письмові пояснення щодо причини допущення порушень;
10) вносити органам ліцензування пропозиції щодо анулювання в суб’єктів господарювання, які допускають порушення вимог законодавства, державних стандартів, будівельних норм і правил, технічних умов, затверджених проектних рішень, місцевих правил забудови населених пунктів, ліцензії на право провадження певних видів господарської діяльності у будівництві;
11) одержувати від замовників, будівельних організацій і підприємств, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, а також органів державної статистики дані про введення в дію основних фондів, реалізацію готової продукції;
12) повідомляти органи державної статистики про факти порушення встановленого порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, а також про реалізацію будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, що не відповідають вимогам державних стандартів;
13) скасовувати рішення, прийняті інспекціями з порушенням норм законодавства;
14) складати протоколи про правопорушення у сфері містобудування і накладати штрафи відповідно до законодавства;
15) передавати до органів прокуратури, органів дізнання і досудового слідства акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки злочину.
Працівники Держархбудінспекції мають право безперешкодного доступу до об’єктів будівництва і підприємств, що виготовляють будівельні матеріали, вироби і конструкції, незалежно від форми власності.

6. Держархбудінспекція у своїй діяльності взаємодіє з іншими органами виконавчої влади, що здійснюють контроль за додержанням природоохоронних, санітарно-гігієнічних, протипожежних, охорони праці та інших вимог, передбачених законодавством.

7 Держархбудінспекція видає у межах своїх повноважень накази організаційно-розпорядчого характеру з питань, що належать до її компетенції, та контролює їх виконання.

8. Держархбудінспекцію очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Міністра будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства.
Начальник Держархбудінспекції є членом колегії Мінбуду.

9. Начальник Держархбудінспекції має двох заступників, у тому числі одного першого, які призначаються на посаду і звільняються з посади Кабінетом Міністрів України за поданням Міністра будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства, погодженим з начальником Держархбудінспекції.

10. Начальник Держархбудінспекції:
1) здійснює керівництво діяльністю Держархбудінспекції, несе персональну відповідальність перед Кабінетом Міністрів України і Міністром будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства за виконання покладених на неї завдань;
2) призначає на посаду і звільняє з посади керівників структурних підрозділів та інших працівників Держархбудінспекції, крім своїх заступників;
3) розподіляє обов’язки між заступниками, керівниками структурних підрозділів Держархбудінспекції;
4) притягає до дисциплінарної відповідальності керівників структурних підрозділів та інших працівників Держархбудінспекції, крім своїх заступників;
5) підписує накази Держархбудінспекції, організовує перевірку їх виконання;
6) затверджує положення про структурні підрозділи Держархбудінспекції;
7) здійснює інші повноваження, передбачені законодавством та цим Положенням.

11. Для узгодженого вирішення питань, що належать до компетенції Держархбудінспекції, обговорення найважливіших напрямів її діяльності в інспекції може утворюватися колегія у складі начальника (голова колегії), його заступників, керівників структурних підрозділів.
Персональний склад колегії та положення про неї затверджуються Міністром будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства.
Рішення колегії проводяться в життя наказами Держархбудінспекції.

12. Граничну чисельність працівників Держархбудінспекції в межах граничної чисельності працівників Мінбуду, визначеної Кабінетом Міністрів України, затверджує за поданням її начальника Міністр будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства.

13. Структуру Держархбудінспекції затверджує її начальник за погодженням з Міністром будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства.

14. Штатний розпис і кошторис Держархбудінспекції затверджує її начальник за погодженням з Міністром будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства і Мінфіном.

15. Держархбудінспекція фінансується за рахунок державного бюджету у межах коштів, передбачених на утримання Мінбуду.

16. Умови оплати праці працівників Держархбудінспекції визначаються Кабінетом Міністрів України.

17. Держархбудінспекція є юридичною особою, має самостійний баланс, реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.

| | | | - | | | | | |